Transport motocykli

To nie takie proste, chyba że wiesz jak się do tego zabrać i masz odpowiedniej klasy sprzęt załadunkowy, zabezpieczający i transportowy.

Natomiast jeżeli niestety tak nie jest, to z przyjemnością zrobimy to profesjonalnie za Ciebie.

Jak bezpiecznie przewieźć motocykl lub skuter?

Należy mieć wiedzę, doświadczenie i sprzęt.

Zespół „Przeprowadzki Polska” zajmuje się tym od wielu lat. Posiadamy niezbędne przygotowanie praktyczne i odpowiednie samochody.

Samochody dostawcze wyposażone są w windy lub najazdy. Ponadto posiadają specjalne atestowane pasy i fabryczne zaczepy mocujące w podłodze przeznaczone do mocowania motocykli i skuterów.

Przypadkowo dobrane rozwiązania nie są bezpieczne i przestrzegamy przed ich stosowaniem.

Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twój motocykl dotrze na miejsce bezpiecznie i na czas, pracuj tylko z profesjonalistami.

tel.:507 798 449, 22 41 66 666
mail: biuro@przeprowadzkipolska.pl

//przeprowadzkiwarszawa.net.pl/wp-content/uploads//2019/06/IMAG0218-1.jpg

Jak uniknąć uszkodzenia motocykla w trakcie transportu?

  • Musimy zachować czujność i zadbać o wszystko już w początkowej fazie załadunku i mocowania. Zajmuje się tym dwóch doświadczonych pracowników. Do mocowania przystępujemy po wprowadzeniu motocykla (winda lub najazd) na poziom transportowy samochodu dostawczego. Motocykl zostanie oparty na stopce bocznej.
  • Mocowanie rozpoczynamy od przeciwległego przewleczenia dwóch pasów przez przednie zawieszenie w jego górnej strefie. Zwracamy szczególną uwagę na wiązki elektryczne i plastikowe obudowy. Dopuszczamy także drugą metodę mocowania pasów przednich – przy osi koła. Daje to nieco mniejszą stabilność motocykla ale za to nie obciąża zawieszenia przedniego. Druga para mocowania (przewleczenia pasów) na tyle musi znajdować się zdecydowanie powyżej środka ciężkości motocykla. Tak wybrane miejsce mocowania zapewni pożądaną stabilność pionową.
  • Pierwszy pas montujemy z lewego przodu motocykla, kiedy ten stoi na bocznej stopce . Zapinamy go. Nie naciągamy. . Nie używamy stopki centralnej. Jeden z naszych pracowników trzyma motocykl w trakcie zakładania pasów przednich. Następnie mocujemy drugi pas na prawej stronie i ten już lekko naciągamy do wyrównania pozycji w pionie. Stopkę boczną uwalniamy, ponieważ jest już zbędna. Podobne czynności powtarzamy z tyłu motocykla , po stronie prawej i lewej. Pamiętamy przy tym cały czas o zachowaniu szczególnej ostrożności przy wiązkach elektrycznych, owiewkach oraz pozostałych delikatnych elementach konstrukcji.
  • W następnym kroku zaczynamy fazę stabilizacji oraz wyrównywania naciągów czterech pasów. Robimy to kolejno, najpierw przód a następnie tył. Dociągamy pasy do około 20 % statycznego ugięcia amortyzatorów zachowując pionową pozycję motocykla. Sprawdzamy równomierność siły naciągu wszystkich pasów.
  • Na końcu „zaciągamy ręczny” i prawie gotowe. Po przejechaniu kilku do kilkunastu kilometrów musimy się jeszcze zatrzymać by powtórnie sprawdzić wszystkie mocowania. Tylko w ten sposób mamy gwarancję, że wszystko pójdzie po naszej myśli.
  • Nie ufaj firmom transportowym, które nie są należycie przygotowane do przewożenia motocykli.
 

Scroll to Top